ترفند های کامپیوتری
red blue black green red blue black green امروز
 


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 364
بازدید کل : 17112
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1


  ترفند های کامپیوتری
دسته بندی : <-PostCategory->

غیرفعال کردن قابلیت آ«تکمیل اتوماتیک آدرسآ» در فایرفاکس 14

در نسخه‌های پیش از نسخه 14 مرورگر فایرفاکس، در صورتی که در نوار آدرس مرورگر عبارتی را تایپ می‌کردید تنها لیستی از پیشنهادات مرورگر بر اساس تاریخچه سایت‌های بازدیدشده نمایان می‌شد. اما در مرورگر فایرفاکس 14 در صورتی که در نوار آدرس مرورگر عبارتی را وارد نمایید، مرورگر علاوه بر لیست پیشنهادی، به طور خودکار آدرس سایتی که به عبارت وارد شده شما شبیه است را در نوار آدرس درج می‌کند (قابلیت Auto Fill). در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن آن خواهیم پرداخت.

بدین منظور:


ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد نمایید.
اکنون در قسمت Search عبارت browser.urlbar.autoFill را وارد نمایید.
حال از موارد یافت شده بر روی browser.urlbar.autoFill دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از true به false تغییر پیدا کند.
با این کار قابلیت Auto Fill در نوار آدرس مرورگر غیرفعال خواهد شد.

لازم به ذکر است در نسخه‌های قبلی مرورگر، تنظیم browser.urlbar.autoFill وجود داشت اما حالت پیش‌فرض آن false بوده و به همین دلیل در حالت پیش‌فرض قابلیت Auto Fill فعال نبود.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

تنظيمات پيشرفته IE9 را با احتياط تغيير دهيد

براي دسترسي به تنظيمات پيشرفته IE9، روي آيكون چرخ‌دنده در سمت راست و بالاي پنجره IE9 كليك كرده و گزينه Internet Options را انتخاب كنيد. سپس به برگه Advanced برويد. در كادر Settings مي‌توانيد گزينه‌هاي مختلفي را در قالب گروه‌هاي متعدد مشاهده كنيد.

ـ Reuse windows for lunching shortcuts يكي از گزينه‌هاي گروه Browsing است.

ممكن است حين مشاهده يك صفحه‌وب از طريق نرم‌افزار Mail clientتان مانند Outlook پيغامي مبني بر دريافت يك نامه الكترونيك جديد مشاهده كنيد. اگر اين نامه حاوي يك لينك اينترنتي باشد، با كليك روي آن خواهيد ديد كه صفحه وب جديد روي صفحه وبي كه در حال مشاهده‌اش بوديد، باز مي‌شود! البته با استفاده از دكمه Back مرورگر مي‌توانيد بسادگي به صفحه قبل بازگرديد، اما اگر مي‌خواهيد در موارد مشابه با كليك روي يك لينك، صفحه جديد در اينترنت‌اكسپلورر باز شود، ‌بايد اين گزينه را از حالت انتخاب خارج كنيد.

مشابه اين گزينه را در مرورگرهايي همچون فايرفاكس نيز خواهيد يافت.

ـ حتما تاكنون هنگام باز كردن يك وب‌سايت با پيغام‌هاي خطاي IE مواجه شده‌ايد. اين پيغام‌ها به صورت پيش‌فرض به‌گونه‌اي است كه براي كاربران عادي قابل درك باشد؛ اما ممكن است با استفاده از آنها نتوان بدرستي مراحل عيب‌يابي را پيمود.

اگر اين‌گونه پيغام‌هاي خطا نمي‌تواند شما را براي حل مشكل ياري كند، بهتر است گزينه Show Friendly HTTP error messages را از حالت انتخاب خارج كنيد. در اين صورت منبع خطا را به صورت مشخص‌تر خواهيد يافت. البته استفاده از اين‌گونه پيغام‌هاي خطا جهت عيب‌يابي براي كاربران عادي كار دشواري خواهد بود.

ـ در برخي صفحات وب، لينك‌هايي به ديگر صفحات وب گنجانده شده‌است. در IE اين لينك‌ها به صورت Underline قابل مشاهده است. در تنظيمات پيشرفته IE مي‌توانيد اين مقدار پيش‌فرض را براي لينك‌ها تغيير دهيد. اگر از زيرمجموعه گزينه Underline links، مقدار Hover را انتخاب كنيد، فقط هنگامي كه ماوس را روي لينك نگه داريد Underline مي‌شود و انتخاب گزينه Never هم كلا خط اضافي را از ذيل لينك‌ها حذف مي‌كند.

ـ در گذشته درباره نحوه عملكرد AutoComplete در IE و گزينه‌هاي موجود در پنجره تنظيمات آن صحبت كرده‌ايم. مي‌توانيد در برگه Content روي دكمه Settings در قسمت AutoComplete كليك كنيد تا پنجره مورد بحث باز شود.

اما از طريق برگه Advanced مي‌توانيد اين قابليت را به صورت كامل غيرفعال يا فعال كنيد. براي اين منظور ‌بايد گزينه …Use inline AutoComplete را مورد بررسي قرار دهيد. همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد، در گروه Browsing دو گزينه با اين عنوان وجود دارد كه يكي براي تنظيمات IE و ديگري مربوط به Windows Explorer و پنجره Run ويندوز است.

در نظر داشته باشيد اگر گزينه مربوط به IE را غيرفعال كنيد، در واقع AutoComplete را براي نوار نشاني Windows Explorer و... نيز غيرفعال كرده‌ايد.

براي اين دو گزينه، حالت پيش‌فرض مناسب‌ترين انتخاب است.

ـ اگر شما نيز از جمله كاربراني هستيد كه در يك پنجره IE تعداد زيادي تب باز مي‌كنيد، حتما مي‌دانيد كه با استفاده از كليد تركيبي Ctrl+Tab مي‌توانيد به ترتيب باز شدن تب‌ها (از چپ به راست!) بين آنها سوئيچ كنيد؛ اما هنگامي كه تعداد تب‌ها بسيار زياد باشد، شايد اين روش چندان به كارتان نيايد.

اگر گزينه …Use most recent order را در حالت انتخاب قرار دهيد، نحوه عملكرد كليد تركيبي Ctrl+Tab تغيير خواهد كرد. در اين صورت ملاك عملكرد اين كليد تركيبي، ترتيب مشاهده تب‌ها خواهد بود نه ترتيب بازشدن آنها. فرض كنيد از ميان انبوه تب‌هاي باز شده مشغول مشاهده يكي از آنها بوده‌ايد. سپس تب ديگري را باز كرده‌ايد؛ حال مي‌توانيد با استفاده از اين كليد تركيبي بسادگي به تب قبل بازگرديد.

بهتر است اين گزينه را حتما فعال كنيد.

ـ گزينه بعدي، Use Passive FTP است. توضيح جامع اين گزينه در بحث ما نمي‌گنجد. همين‌قدر بدانيد كه براي استفاده از مد Passive براي FTP ‌بايد ابتدا گزينه Enable folder view for FTP sites را از حالت انتخاب خارج كنيد، سپس Use Passive FTP را فعال كنيد.

ممكن است براي اين‌كه بتوانيد از پشت برخي فايروال‌ها يا از طريق يك DSL Modem به يك سرور FTP دسترسي پيدا كنيد، نياز به اعمال اين تنظيمات داشته باشيد.

ـ احتمال دارد هنگام استفاده از نرم‌افزارهاي متن‌خوان يا هنگام استفاده از صفحات لمسي در پيمايش (Scrolling) صفحات IE دچار مشكل شويد و نيز نرم‌افزار متن‌خوان شما در تفكيك لينك‌هاي مختلف موجود در يك صفحه وب دچار مشكل شود. در اين دو حالت بهتر است گزينه Use smooth scrolling را از حالت انتخاب خارج كنيد.

گروه بعد كه در تنظيمات پيشرفته اينترنت‌اكسپلورر مورد بررسي قرار مي‌گيرد، گروه Multimedia است.

ـ حتما مي‌دانيد اگر اندازه تصويري كه در يك صفحه وب باز مي‌شود، از اندازه پنجره‌ باز شده بزرگ‌تر باشد، به صورت خودكار تصوير آنقدر كوچك مي‌شود كه به صورت كامل در آن پنجره قابل مشاهده شود. اگر مايليد اين حالت را غيرفعال سازيد، ‌بايد گزينه Enable automatic image resizing را از حالت انتخاب خارج كنيد.

مي‌توانيد براي سريع‌تر باز شدن صفحات وب، گزينه Play animation in webpages را غيرفعال كنيد. در اين صورت برخي تصاوير متحرك در صفحات وب نظير آنچه يك تصوير با پسوند GIF مهيا مي‌كند، بارگذاري نخواهد شد. البته در نظر داشته باشيد غيرفعال كردن اين گزينه ممكن است تأثير چنداني روي كدهاي جاوا و... نداشته باشد!

ـ با باز شدن برخي وب‌سايت‌ها و بويژه وبلاگ‌ها، بلافاصله يك فايل صوتي اجرا مي‌شود كه ممكن است برايتان مزاحمت ايجاد كند! براي غيرفعال كردن صداهاي اضافي موجود روي صفحات وب‌، مي‌توانيد گزينه Play sound in webpages را از حالت انتخاب خارج كنيد.

ـ براي سريع‌تر باز شدن صفحات وب هنگامي كه از اينترنت كم‌سرعت استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد گزينه Show picture را غيرفعال كنيد. در اين صورت هنگام باز شدن صفحه وب، تصاوير موجود در آن بارگذاري نخواهند شد. شماره بعد، آخرين شماره از مباحث IE9 خواهد بود.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

20 ویژگی و ترفند فیس بوک که ممکنه ندونید

 

امروزه خیلی ها از شبکه های بزرگ اجتماعی همانند twitter و facebook و myspace استفاده میکنند و به دلیل گستردگی این شبکه ها یادگیری آنها بسیار جذاب میباشد خوب امروز میخوام ویژگی هایی از فیس بوک را برای شما شرح بدم که ممکنه از همه انها مطلع نباشید.

1.چگونه چت فیس بوک را در ساید بار فایرفاکس قرار دهیم؟

اگر از فایرفاکس استفاده میکنید میتوانید چت فیس بو ک را در سایدبار خود قرار دهید

2.چگونه آلبوم های عکس فیس بوک را دانلود کنیم؟

FacePAD: Facebook Photo Album Downloader به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید آلبوم های فیس بوک و رویداد ها و همچنین گروه های دوستان خود را با یک کلیک دانلود کنید

3.چگونه عکس های فلیکر را در فیس بوک به نمایش بگذاریم؟

Flickr2Facebook یک آپلودر غیر رسمی فلیکر به فیس بوک است که به شما اجازه آپلود عکس از فلیکر را میدهد

4.چگونه فیس بوک را بدون استفاده از فیس بوک آپدیت کنیم؟

hellotxt و Ping.fm هردو طرح های معرفی سده ای هستند که به مدیران فیس بوک اجازه آپدیت صفحات را میدهند

5.چگونه پیغام های فیس بوک را زمانبندی کنیم؟

Sendible به شما اجازه زمانبندی پیام ها را میدهد بنابر این شما میتوانید در آینده به دوستان و مشتریان خود پیام ارسال کنید

6.چگونه با کسی در فیس بوک دوست شویم و او را در قسمت حالات افراد پنهان کنیم؟

Makeuseof شما را راهنمایی میکند که چگونه باید استچو های افراد را در فیس بوک پنهان کرد

7.چگونه میتوانیم یک آلبوم عکس دانشکده ای از عکسهای فیس بوک دوستان خود در این سایت بسازیم؟

برای این کار روی تب دوستان کلیک میکنیم و بعد در قسمت باز شده روی بیشتر کلیک میکنیم از قسمت انتخاب تنظیمات دراپ داون وحالا آلبوم عکس دانشکده ای شما آماده است

8.چگونه بفهمیم که دوستان فیس بوکیمان ما را به صورت مهرمانه پاک یا بلاک کرده اند؟

X-Friends یک ابزار منحصر به فرد برای دنبال کردن دوستانی است که از فیس بوک ناپدید شدند

9.چگونه فقط عکس های انتخاب شده را در صفحه پروفایل نمایش دهیم؟

برای این کار میتوانید از مداد کنار عکس ها کمک بگیرید و اسم دوستانی را که میخواهید در صفحه نمایش داده شوند را در آن تایپ کنید

10.چگونه میتوان تبلیغات فیس بوک را حذف کرد؟

با Facebook: Cleaner میتواند همه تبلیغاتی را که به صورت اجباری مشاهده میکنید پاک کند

11.چگونه به طور همزمان عکس های فیس بوک روستان را در مایکروسافت اوتلوک داشته باشیم؟

OutSync برنامه رایگانی است که به شما این امکان را میدهد

12.چگونه حالت فیس بوکی خود را در وردپرس نکایس دهیم؟

برای این کار باید از فیس بوک اتچو فید و آر اس اس وردپرس کمک بگیریم

13.چگونه پست های وبلاگ خود را در صفحه فیس بوکمان پست کنیم؟

Wordbook به شما این اجازه را میدهد که پست های وبلاگ خود را در صفحه فیس بوک نمایش دهید

14.چگونه از چت فیس بوک در دسکتاپ خود بهره ببریم؟

Gabtastik و digsby دو مسنجری هسنتد که به شما این اجازه را میدهند

15.چگونه میتواتن به راحتی یک تست را در فیس بوک ساخت؟

با استفاده از برنامه LOLapps میتوانید تست های فیس بوک را ساخته و به اشتراک بگذارید

16.چگونه خود را از دید دوستان در چت فیس بوک مخفی کنیم؟

میتوانید برای این کار به قسمت دوستان آنلاین رفته و خود را مخفی کنید

17.چگونه آپدیت های فیس بوک را با ایمیل دریافت کنیم؟

NutshellMail به شما کمک میکند تا این مار را انجام دهید

18.چگونه استچو فیس بوک خود را از فایرفاکس به روز کنیم؟

FireStatus یک ابزار برای آپدیت استچو میباشد

19.چگونه فیس بوک را در دسکتاپ خود داشته باشیم؟

Seesmic Desktop, Facebooker, Xobni, Facebook Sidebar Gadget, Scrapboy و Facebook AIR application برنامه هایی هستند مه به شما کمک خواهند کرد

20.چگونه اکانت فیس بوک خود را پاک یا غیر فعال کنیم؟

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

ذخیره سریع لینک‌ها در مرورگر کروم و فایرفاکس

همان‌طور که می‌دانید در صورتی که در مرورگرهای اینترنتی بر روی یک لینک، راست کلیک کرده و گزینه Save Link As را انتخاب نمایید می‌توانید صفحه وب موجود در این لینک را بر روی هارددیسک ذخیره کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه سریع این کار در مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس را برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور در مرورگر فایرفاکس:

ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در قسمت Search، عبارت browser.altClickSave را وارد نمایید.

سپس بر روی این مورد یافت شده دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از false یه true تغییر کنید.

حالا در یک صفحه وب، کلید Alt را نگه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید. خواهید دید که لینک به جای باز شدن، توسط مرورگر بر روی هارددیسک ذخیره می‌شود.

نحوه کار در مرورگر کروم نیز مشابه فایرفاکس است:

کافی است پس از باز کردن صفحه وب در کروم، کلید Alt را نگه داشته و بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید. صفحه وب موجود لینک بلافاصله ذخیره می‌شود.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    نویسنده : Line7     تاریخ ارسال : : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,  

 
مطالب گذشته

·

کاریکاتورهای فوق العاده ارسال در : 1391/5/13 17:2

·

تصاویر گرافیکی ارسال در : 1391/5/12 18:8

·

صحنـه هایی نـاب از زیبـایی های غـروب خورشیـد ارسال در : 1391/5/12 18:2

·

ترفند های کامپیوتری ارسال در : 1391/5/12 18:1

·

۱۵ نکتـه‌ تغـذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما ارسال در : 1391/5/12 17:59

·

عکس های منتخب روز چهارم المپیک ارسال در : 1391/5/12 17:56

·

چه میزان ایروبیک برای بدن مفید است؟ ارسال در : 1391/5/12 1:8

·

عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید! ارسال در : 1391/5/12 1:7

·

با روش های زیر کمتر عرق کنید! ارسال در : 1391/5/12 1:6

·

3 کار غلط که به موها آسیب می زند ارسال در : 1391/5/12 1:6

·

با داروهای لاغری، لاغر می شویم؟ ارسال در : 1391/5/11 23:52

·

آیـا میـدانستیـد ؟! ارسال در : 1391/5/11 12:43

·

فرشته بیرانوند نخستین راننده زن تریلی ارسال در : 1391/5/11 12:33

·

آنهایی که همسر زیبا می خواهند حتما بخوانند! ارسال در : 1391/5/11 12:33

·

جادوی فتوشاپ ارسال در : 1391/5/11 12:34

·

گزارش تصویری از حال و هوای مسلمانان جهان در ماه رمضان ارسال در : 1391/5/11 12:31

·

کوتاهترین و طولانیترین ازدواجهای هالیوودی ارسال در : 1391/5/11 12:24

·

داستان یکی از مشهورترین عکسهای ضد جنگ ارسال در : 1391/5/11 12:22

·

پیروزی مهدی طلوتی بوکسور تیم ملی ایران در المپیک 2012 لندن ارسال در : 1391/5/11 12:20

·

مسابقه پینگ پنگ ندا شهسواری در المپیک 2012 لندن ارسال در : 1391/5/11 12:20


☻♥☻ \█/\█/ .||. ||. ♀مگسی را کشتم♀ ♀نه به این جرم که حیوان پلیدی است،بد است♀ ♀و نه چون نسبت سودش به ضرر یک به صد است♀ ♀طفل معصوم به دور سر من می چرخید،به خیالش قندم♀ ♀یا که چون اغذیه ی مشهورش تا به این حد گندم♀ ♀ای دو صد نور به قبرش بارد؛مگس خوبی بود♀ ♀من به این جرم که از یاد تو بیرونم کرد♀ ♀مگسی را کشتم♀ ☻♥☻ \█/\█/ .||. ||.



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ___________________________ ___________________ و آدرس povo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






طراح قالب ملودیوس